Glömsk

Glömmer bort att jag har en blogg att uppdatera. Så fort Alfie sover passar jag på att göra annat..och annat innefattar inte att sitta vid datorn just nu. Men nu pallade jag inte att diska, städa eller duscha så jag kan väl skriva lite här.

Idag har vi inte gjort så mkt. Tog en runda i parken i em. Men Alfie är inte sådär överförjust i sin vagn just nu. Sjalen går bra. Jag får se till att ha den på mej alltid när vi ska nånstans i fortsättningen. Kanske investera i ett par stycken. Har lånat den jag har av min kusin, den är orange o det e inte min färg. Hehe.

Alfie har börjat med nåt nytt. Han galer o har sig när han ska somna. Och då menar jag inte bara inför natten utan vid alla tupplurer under dagen. Tror inte det är magknip utan bara det att han är kinkig. Kan ta fem minuter eller en halvtimme innan han lugnat sig. Det blir många spår i lägenheten. Johan jämför mig med Joakim von Anka o hans tänkarrunda. Kilona rasar av mig..hehe! ;)  Men han är glad som en skit annars. Busen kräver ständig uppmärksamhet. Om han inte får uppmärksamhet så vill han åtminstone ha nåt kul att glo på. Typ mamma som dansar, sjunger, diskar eller går omkring här hemma. Teven börjar bli mer o mer intressant också. YES! 

Just nu sitter Johan o käkar chips, som vanligt, o mammas lille gris slaggar på soffan. Vaknar nog snart o vill ha lite med mada inför natten. Den andra grisen sover i sin säng. Många grisar här hemma.

Farfar har varit här idag o satt upp rullgardin i sovrummet. Så nu kan vi snart börja med projekt "sova i egen säng". Snart...när jag e mogen. haha. Nä, somna själv lär han inte göra på ett tag men somna i famn o sen läggas i sin säng ska nog gå om ett par veckor.  Man drar sig för att ta såna fajter. Har jag hållt på att vagga i en halvtimme o lägger honom ner på rygg är det kört. Men magen går bra. Men jag vill inte lägga honom på magen där jag inte har uppsikt över honom.  What to do? Först mage sen dra upp honom in i sängen? Nä..inte värt det.

Nu vaknar han snart. Måste passa på att trycka i mig lite kagor innan. Köbekagor. ;)

Tjohooo




Kommentarer
Postat av: Pilla

tusse så söt han e :)

Haha Ami käkar oxå chips var o varannan dag... gottegrisar.

2009-06-16 @ 16:49:19
URL: http://pillaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0