Regn..nice

Skönt att det regnar. ;)

Nattade Alfie vid sex ikväll, jag somnade med och vaknade nu halv tio. Det är ofta nu på sistone som jag har somnat vid nattningen. Får inte så mkt egentid då så det är inte så kul. Men min kropp behöver det nog.

Har inte hänt så mkt idag. Jag var hos Jocke o solade, Johan o Alfie satt o snackade med honom under tiden jag låg o stekte. Eller ja, Alfie sov gott i babysafen.

Hörde ett rikigt skratt idag från vår lille älskling. Det var helt underbart! Har hört det nån gång innan under veckan men inte så tydligt som idag. ;)

Var på bvc i torsdags och skulle vaccinera lille. Blidde ingen vaccination denna gången heller då Alfie var upprörd redan innan. Ska dit igen på måndag..och då ska det ske! Pratade även med barnmorskan om skriken. Hon konsulterade sin läkare o dom tyckte att vi skulle prova med mjölkfritt i två veckor. Sagt och gjort..nu äter lille den sjukt äckliga maten nutramigen. Blä..smakar spya. Men han tar den åtminstone. Vi får se om det reder sig med denna maten eller om det bara handlar om att han har svårt att stänga av när det är dags att sova. Då får vi jobba ännu hårdare(går det?) på att hitta ett enkelt sätt för honom att somna på. Lille tutti. Vägde även honom...7600! Ojojoj.. är det konstigt att jag går ner i vikt? Näää. Nu står vågen på 61 kg. För snart fyra månader sen stod den på 79kg. Vägde 58 när jag blev gravid, fast jag var nog lite underviktig då. Snart börja träna upp musklerna. Längtar så efter att få börja jogga igen.

Har skrivit att jag ska lägga upp pics..men har ej orkat tömma kameran än. Blir nån gång inom kort.

Natti natt

Kommentarer
Postat av: Pilla

ja vad kul, jag vill också höra hans skratt :)!

och ja du behöver ej gå ner till 58, det räcker nu.. spinkis ;)

kram

2009-07-18 @ 09:40:38
URL: http://pillaslilla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ja det här med sömnen förföljer en, jag somnar så fort jag sätter mig ner. snacka om trött men så e de nu med småbarn, det blir bättre =) wow vad du gått ner mkt och vad mkt Alfie gått upp =)snart får vi ses tycker jag, innan vi åker kanske?? kraaam

2009-07-18 @ 12:51:19
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0